"Určitě musí dojít k vypořádání nejpalčivějších připomínek, není možné, aby tak zásadní změny v pražské MHD nebyly diskutovány s jednotlivými městskými částmi a především s jejich obyvateli," řekla Krnáčová ČTK.
Primátorka v pondělí navštívila Prahu 6, které se změny v dopravě dotknou nejvíce. Městská část eviduje od občanů kolem tisíce připomínek k návrhu Ropidu. "Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek," uvedla mimo jiné po zveřejnění návrhu zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). Praha 6 spolu s Prahou 13 společně žádají zachování autobusových linek 174 a 180. Omezení pozemní dopravy je ale podmínkou čerpání evropských peněz na dostavbu metra.
Vedení městských částí nyní jednají s Ropidem. Například Praha 7 chce, aby trasa tramvajové linky 12 byla zachovaná přes Letenské náměstí a nejezdila nově přes nábřeží. Požaduje také přímé spojení s nemocnicí Na Bulovce, která je pro městskou část spádová. Výhrady mají i ostatní městské části, vadí jim například, že se mění MHD i na jiné straně Prahy, než kudy vede prodloužené metro. Lidé kritizují také zrušení tramvajové linky 13 nebo jinou trasu tramvaje 22.
V rámci změn po stejných trasách pojede jen sedm z 24 linek tramvají, přibudou dvě nové a jedna bude zrušena. Změny se dotknou také 54 ze 134 autobusových linek. Změny navazují na plánované otevření dalšího úseku metra A na západním okraji Prahy, kde přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz tohoto úseku bude Prahu ročně stát 313 milionů korun.
zdroj: ČTK